Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Ανακοίνωση

Είναι το blog για το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τίτλο "Ταξιδεύοντας στη χώρα του βιβλίου"


Στο πρόγραμμα αυτό θα φέρουμε τους μαθητές μας σ' επαφή με το παραμύθι και το λογοτεχνικό έργο. Θα μπορέσουμε να διαβάσουμε παραμύθια και λογοτεχνικά κείμενο δικής μας επιλογής, να μιλήσουμε, να γράψουμε, να παίξουμε, να ζωγραφίσουμε να συνεργαστούμε και να διασκεδάσουμε.

Μαθήματα:
Γλώσσα και Λογοτεχνία, Θέατρο, Μαθήματα Δημοτικού, Μουσική

Γλώσσες:
EL

Ηλικία μαθητή:
6 - 12

Εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν:
Chat, email, MP3, TwinSpace, Άλλο λογισμικό (Powerpoint, βίντεο, φωτογραφίες και σχέδια), Ακουστική διάσκεψη, Βίντεο διάσκεψη, Δημοσίευση στο Διαδίκτυο, Εικονικό περιβάλλον εκμάθησης (κοινότητες, εικονικές τάξεις, .....), Ημερολόγιο του έργου, Φόρουμ

Στόχοι:
1) Να αγαπήσουν οι μαθητές το βιβλίο. 2) Να μάθουν να ακούνε και να διαβάζουν παραμύθια και λογοτεχνικά έργα. 3) Να εξοικειωθούν με την αφήγηση και τη δημιουργική γραφή παράγοντας δικές τους ιστορίες. 4) Να αναπτύξουν την φαντασία και την κριτική τους σκέψη. 5) Να αντιληφθούν ότι μέσα από ένα λογοτεχνικό έργο καθορίζονται και διαμορφώνονται στάσεις, αξίες και συμπεριφορές στην καθημερινότητά τους. 6) Να καλλιεργήσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη. 7) Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους έκφραση, 8) Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας μέσα σε ομάδες στην τάξη και μεταξύ των σχολείων. 9) Να κάνουν οι μαθητές χρήση της τεχνολογίας: Power Point, γραφικά, ψηφιακές φωτογραφίες, διαδίκτυο, Skype, κ.λπ.

Διαδικασία της εργασίας :
) Διαλέγουμε ένα παραμύθι ή λογοτεχνικό βιβλίο. Διαβάζουμε μέσα στην τάξη ή δίνουμε το βιβλίο στο σπίτι. 2) Με την ολοκλήρωση της ανάγνωσης, συζητάμε στην τάξη για το περιεχόμενό του, το διηγούμαστε και μοιραζόμαστε συναισθήματα κι εντυπώσεις. 3) Ασκούμαστε σε εργασίες δημιουργικής γραφής όπως: Δίνουμε νέο τίτλο στο κείμενο, παρουσιάζουμε τα πορτραίτα των ηρώων, καταγράφουμε εντυπώσεις μια περίληψη, ένα διαφορετικό τέλος, μία άλλη ιστορία με τους ίδιους ήρωες κ.ά. 3) Δραματοποιούμε την ιστορία, την αναπαριστούμε με παντομίμα, γράφουμε διαλόγους, γράφουμε την ιστορία μέσα από τα μάτια ενός άλλου ήρωα. 4) Ζωγραφίζουμε εικόνες και ήρωες της ιστορίας, δημιουργούμε κόμικς ή power point με ζωγραφιές, 5) Μιλάμε για το συγγραφέα, τη ζωή και τα έργα του. 6) Δημοσιεύουμε τα αποτελέσματα της δουλειάς μας στο blog http://taxidevontasstixoratouvivliou.blogspot.gr/ ή μιας ομάδας blog, ένα για κάθε σχολείο.

Αναμενόμενα αποτελέσματα:
1) Αγάπη για το βιβλίο. 2) Βελτίωση προφορικού λόγου, 3) Δημιουργία λογοτεχνικής γωνιάς με ονόματα συγγραφέων, τίτλους έργων. 4) Βιβλιοπαρουσιάσεις. 5) Δημιουργία περιλήψεων ή οπισθόφυλλου όπου γράφουν λίγα λόγια για την υπόθεση. 6) Κατασκευή αφίσας, Power Point και κόμικ 7) Δημιουργία παραμυθιού ή μικρής ιστορίας είτε από μία ομάδα είτε με συνεργασία με άλλα σχολεία. 8) Δημιουργία ενός blog ή μιας ομάδας blog.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου